Per Thomson skrev:Äntligen finns bilder att beskåda - puh, det tog tid att välja ut ca 100 bilder av 300. Själv hann jag inte med ta så många på grund av en liten reparation före start men Anders Andersson och Staffan Sävenfjord har bidragit med de flesta bilderna. Om någon märker att hanns/hennes fordon missats och vill ha det med så meddela mig.
De som använder FireFox som läsare kan inte bläddra bland förstoringarna på grund av ett fel men med MS Internet Explorer kan man fint bläddra från förstoring till förstoring utan att behöva återgå till översiktssidan.
Här kommer en genvägslänk till bilderna:
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=769
Oj,oj vad trevligt. Man sitter och dreglar. Såg en Svart/vit L493 Volvo Titan från Danmark som var nästan likadan som Volvoklubbens förutom vanlig Flobyhytt. Vilken bil! Volvos kraftigaste och starkaste på 50-talet. Jag som trodde att denna typ var utdöd. Verkligen trevligt att se. Sedan den där Volvo rundnos från Horn med registreringsskylt för Västerbotten. Han måste ha åkt långt. Flitig deltagare liksom många andra. Sedan var där en rikeman som hade 2 Volvo F88 och en Scania LBS 76 Super. Är det samme ägare?
Och så såg jag en forummedlem med sin tidiga F88 som nu blivit med påhängstrailer. Rätt så. Bilarna skall dra något eller ha lite last och inte komma hoppandes på bakhjulen. Såg en Scania-Vabis som hade en motor (tror jag) på flaket. Måste vara en stationär en.
Där var också idel bekantingar men också flera nya. Tycker nog att de bilar som är lackade är finast. Många ser ut att ha kommit direkt från grusgropen eller vad det ny sysslar med.
Och vem är den där conferensiern som tycks vara med varje år? Är han veteranbilsägare. Om det inte är lämpligt att lägga ut namnen så kan det PM:as.
Tycker också att det skulle vara roligt att se lite mer interiörbilder. Hur ser det ut i en L493 respektive en rundnos? Och hur ser det ut i en N88/N86? Är det en likadan instrumentpanel som fanns i L495 Titan Turbo från 1963-64? Och hur ser det ut i bussarna? Passagerarnas platser?
Sedan f.d militärlastbilar som ser ut att ha motorn högre än vanliga Volvobilar och tacka för det då de är fyrhjulsdrivna.
Lars-Gunnar