Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan skrev:En härlig bild...även om nu inte vintern är så kul när man kör bil. De norska fjällvägarna ger lite smårysningar fortfarande. Lägg gärna märke till att duetten har kraft över, och vill köra förbi![]()
Hur vanliga var boggiekärror på den tiden? Jag trodde att det var ett relativt modernt påfund. Släptrianglen också...när avskaffades den egentligen?
/Stellan
Anders skrev:Det ser ut som om boggiekärran är byggd på någon gammal lastbilsbakände, ett oskick som tyvärr ännu lever kvar.
Anders
Anders skrev:Stellan skrev:En härlig bild...
Vägsträckan förbi Getå ser väl tämligen likadan ut än idag? För det är väl den äldre sträckningen som är på bilden?
Anders
Anders Ason skrev:Känner mig lite hemma i bilden då farsan hade VOLVO och jag är vänstertrafikutbildad!![]()
Stellan skrev:Anders Ason skrev:Känner mig lite hemma i bilden då farsan hade VOLVO och jag är vänstertrafikutbildad!![]()
Hmm, undrar hur jag kom in i den här branschen då. Farsan var på järnvägen...och jag också titt som tätt
/Stellan
Böll skrev:Man kan ju säga att du spåra ur,hehe
Stellan skrev:Anders Ason skrev:Känner mig lite hemma i bilden då farsan hade VOLVO och jag är vänstertrafikutbildad!![]()
Hmm, undrar hur jag kom in i den här branschen då. Farsan var på järnvägen...och jag också titt som tätt
/Stellan
västerås59 skrev: . . .
.
Jag blev stoppad av polisen i Kjula han ville se mina kör och vilotider och han sa att har ni så många raster per dag fortsätt med det sa han och visade mig körsignal igen åt Strängnäs.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster