Jag tyckte också att bilen verkade mindre än en Hippo-bilarna.
Synd att det inte är bättre upplösning. Jag försökte dra upp bilden och jag får nästan en känsla av att det skulle kunna vara en tidig 1940-tals Scania-Vabis 335 med boggie. Den lätt sluttande kylaren och hytten är bl.a. detaljer som påminner om dessa gamla Scanior. Men å andra sidan är det nog inte tänkbart att en sådan gammal klenod skulle existera på en internationell flygplats nästan 20 år senare.
Det är intressant med flygplatsbilder. Det är ju inte bara flygplan som avbildats än om dessa kanske är huvudmotiven. Ofta slinker det in något lastfordon i bilden, och det gör det än mer intressant.
Jag har varit några vändor till Holland nu under hösten och tydligen firar KLM något slags jubileum, så man har satt upp en hel del gamla bilder i montrar och på väggarna i avgångshallarna.
Det finns några fina bilder var det förekommer diverse intressanta fordon. Jag fotograferade av dessa, men vet inte om det är tillåtet att lägga in bilderna här.
Å andra sidan var det "ju ändå mest DAF", så ingen här i Forumet bryr sig kanske så mycket om man missar att se dem.
// Kjell N (alias S-V L44)