Mycket intressant. Utmärkt att Per (eller snarare Sven Bengtsson) visste chassinumret.
Chassinumret brukar vara ganska svårt att tyda på dessa äldre bilar då det inte sitter instansat på någon speciell skylt utan direkt på ramen. Chassinummerskylten infördes inte förrän omkring 1955-56.
Tag med en stålborste så brukar man kunna se de otydliga siffrorna lite bättre. Känner man redan till chassinumret så är det ju ännu lättare att tyda ut siffrorna annars kan t.ex. en dåligt instansad 8:a lätt tydas som en 3:a, osv..
Så här ser numret t.ex. ut på en av mina egna bilar, ganska otydligt eller hur?
Kolla också denna länk viewtopic.php?f=11&t=1878 för mer info.
Tilläggas kan att motornummerserien på L60-serien ändrades cirka 1953, så en L60 från 1953 har motornummer som börjar på 225xxx.
Jag reagerade lite på hytten, som ju är en Nyström-hytt, att den ser lite äldre ut än chassit, men det kan vara svårt att avgöra p.g.a. all vegetation runt bilen.
// S-V L44










