Bilderna visar ett lastbilschassi som gått som traktorvagn, men vad är det för fabrikat? Har försökt ta några bilder som kan vara märkestypiska och kanske forumet kan ge svar? (Det här är ingen bildgåta utan vi vet inte)
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
S-V L44 skrev: ... Det skulle vara trevligt att få veta anledningen till undersökningen? Är det för att återställa en Epa-traktor?
// S-V L44
S-V L44 skrev:Så'nt här är skojigt och intressant även om det "bara" rör ett avkapat lastbilschassi.
Det skulle vara trevligt att få veta anledningen till undersökningen? Är det för att återställa en Epa-traktor?
Chassit ser relativt klent ut, och i mina ögon verkar det vara "amerikanskt".
Vad är ringdimensionen? Även om däcken kan vara bytta från originalstorlek så kan detta också ge en del ledtrådar.
Fälgarna ser ut att vara från en 30-tals Cheva.
Är inte "krysset" över bakaxeln något som kan hjälpa vid identifiering?
Numera när jag fotograferar bilar så försöker jag också hitta "unika" eller modelltypiska chassidetaljer för att med dessa bilder av detaljer kunna få hjälp vid framtida identifieringsfall som dessa.
// S-V L44
Anders Ason skrev:Bilderna visar ett lastbilschassi som gått som traktorvagn, men vad är det för fabrikat? Har försökt ta några bilder som kan vara märkestypiska och kanske forumet kan ge svar? (Det här är ingen bildgåta utan vi vet inte)
S-V L44 skrev:Eftersom chassit var försett med en stegtipp så bör det rimligtvis härstamma från en bil tillverkad på mitten av eller sent 30-tal, eller allra senast början av 40-talet. Hydrauliska tippkonstruktioner blev ju därefter helt dominerande.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster