Moderator: Anders Ason
Stenhuggarn skrev:Haft fullt upp med annat ett tag så har inte hunnit greja med lastbilen så mycket.
Det var en lustig slump Anders med snökedjorna.De låg på blocket också och har tingat dem. Frakten blir dyr så hade tänkt jag skulle åka upp någon helg framöver. Snällt av dig att tjoa till om dem.
Stenhuggarn skrev:Har plockat väck och rivit ner hydraulpumpen. Den har läckt lite hela tiden så det har behövt fixas från första början. Axeln var nersliten där den läckande packboxen satt. Så planen är att sätta en lite tunnare packbox längst in mot lagret. Den hamnar då på frisk axel. Sedan får den gamla packboxen vara kvar och eftersom den hamnar 7mm längre ut får även den ny frisk axel, Måste bara komma ihåg att fylla mellanrummet med olja. Tror jag får grejerna i morgon så ska bli spännande att se om planen håller.
Fästet var rejält skadat och behöver byggas om. Har en annan pump jag funderade att byta till men kör nog på med originalpumpen om allt funkar som planerat. Alltid roligast att behålla det som satt där.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster