Moderator: Anders Ason
Per Thomson skrev:Jag tänkte närmast för att skydda bilen, inte som verkstadshall.
Regn eller smältvatten tränger in mellan gummilister vid fönsterinfattningar, trälämmar murknar när de blir blöta, plåtskarvar 'suger in' vatten och sprängrost bildas, m m.
Några presenningar och träram som vilar på bilen typ båtkapell som du skriver låter bra.
Noxcania skrev:Spot on! Bilar som står kan få møgel, broms & elproblem...
Per Thomson skrev:Se där, framsteg!
Per Thomson skrev:Jodå, framhjulsexplosion har jag råkat ut för, det var vid ett vägarbete på Autobahn utanför Nürnberg där inte mindre än fyra filer var ihopträngda på motorvägens ena sida. Dessutom var det en överbelastad motorväg avseende trafiken. Vänster fram var det. Tur att jag inte vinglade över till filen bredvid. Det fanns ingen chans att byta hjul då den passerande trafiken var enorm. Som tur är hade man reda då i Västtyskland med jämna mellanrum polisstationer utmed Autobahn som direkt visuellt kunde se om trafikstockningar hade uppstått. Ingen lastbil hade möjlighet att passera min bil då endast en fil hade lastbilsbredd. Det blev milslång kö. Så småningom nådde en polisbil fram till mig och därmed stoppades den omkörande trafiken så att jag kunde byta hjul. Efter 15 minuter var jag på rull igen. Det var ett sprillans nytt 1200x20" Michelin däck som exploderade efter bara 150 mil.
Det gick alltså bra men vid den tiden körde man bil och var med i trafiken, mobiltelefonen var ännu inte uppfunnen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster