Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders Ason skrev:Stellan skrev:Det är en härlig sida, man kan sitta och titta runt på den i timmar![]()
Jag hittade en fin bild på samma hemsida, en bild innan asfaltläggarna gjort sitt intåg på gatorna: http://www.westlands.se/blandat/bilder_2/4562.jpg
/StellanHimla imponerande - tre tippkolvar! (vilken påbyggare?)
Var det inte Foco som hade tippcylindrar som korsade varann?.Lars-Gunnar skrev:4 kolvar var nog ganska vanligt på den tiden. Tror att Vikingen som far körde hade 4 st. Det var ett Foco-flak
Lars-Gunnar
Thomas Almèn skrev:Var det inte Foco som hade tippcylindrar som korsade varann?.Lars-Gunnar skrev:4 kolvar var nog ganska vanligt på den tiden. Tror att Vikingen som far körde hade 4 st. Det var ett Foco-flak
Lars-Gunnar
Ge hit den, genast!!!BURTRÄSKARN skrev:Thomas Almèn skrev:Var det inte Foco som hade tippcylindrar som korsade varann?.Lars-Gunnar skrev:4 kolvar var nog ganska vanligt på den tiden. Tror att Vikingen som far körde hade 4 st. Det var ett Foco-flak
Lars-Gunnar
Ja på min tipp så korsar dom varandra,och det verkar dom ha gjort sen br.forslunds började med tipptillverkning.men jag vet inte hur det var på boggibilar.Och apropå tippar så har jag fått en almanacka på focos alla produkter året 63 av en arbetskompis tex,alla kranar,med tillbehör,tippar,sidlastare,timmerknuff med mera.Det gäller att ha tur
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster