Hej.
Jag har en liten undran ang.ursprungskontroll. Det är så att jag för några år sedan bytte till mig en N10-74 års, som delbetalning vid lite arbetsbyten. Den är avregistrerad sedan ett antal år sedan då den stått på en yrkesskola för lastbilsmek.
Har gamla reg.nr och jag har kollat att det finns en del handlingar att få tag i via riksarkivet i Ramsele. I övrigt har jag inte funnit några papper i bilen eller så. På blanketten för ursprungskontroll så står det att man ska skicka in köpehandlingar på bilen, det är väl egentligen det jag grubblar lite på. Något kvitto på denna affär skrev vi aldrig, då varken jag eller tidigare ägaren tyckte, vid den tidpunkten, att den var av något större värde, och hela affären hade karaktärren av "tjänster och gentjänster" . Eftersom jag använder bilen här hemma då och då har jag fixat eftersom och nu är den i bra skick så jag funderade på att försöka få in den i registret igen, men det känns liksom lite konstigt att söka upp tidigare ägaren så här efter 7 år och be om ett kvitto, och vad ska det stå på det? Är det någon som gjort en ursprungskontroll, och vet hur noga dom kan vara på just den punkten, om allt annat, förmodar jag, är i sin ordning.
M V H
Anders B