Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Böll skrev:Ja sålde mitt Rundnos skogsvrak för 10 kr,de tyckte köparen va billigt....sen att ja hämta kätting med min 4-hjuling för o dra fram,som ja sen ställde bakom grävmaskinen,o sen backa över min nya 4-hjuling,de en annan sak,hehehe
Kjell T skrev:Hur får man tag på ett exemplar av Veteranlastebilen? Jag försökte googla på det och hittade en del information om tidningen, men inte hur man får tag på den.
Thomas Almen skrev:Inhandlade första numret av en ny norsk publikation idag. Innehållet påminner om Klassiskas, fast med lite mer variation på märken. Ett längre reportage om "Baron", en legend som prövat det mesta inom transport i mer än 50 år. Senaste numret av Klassiska fick mig att reflektera något. Stiliga, välgjorda renoveringar verkar mer och mer bli förunnat dom med ekonomiska resurser, eller med företag som sponsor till projektet. Tycker mig märka att det även drar upp priser på t.ex åtråvärda delar. Vore synd om det skulle utvecklas till en "snobbsport", det tjänar ingen på. Min högst personliga åsikt.
Per Thomson skrev:Thomas Almen skrev:Inhandlade första numret av en ny norsk publikation idag. Innehållet påminner om Klassiskas, fast med lite mer variation på märken. Ett längre reportage om "Baron", en legend som prövat det mesta inom transport i mer än 50 år. Senaste numret av Klassiska fick mig att reflektera något. Stiliga, välgjorda renoveringar verkar mer och mer bli förunnat dom med ekonomiska resurser, eller med företag som sponsor till projektet. Tycker mig märka att det även drar upp priser på t.ex åtråvärda delar. Vore synd om det skulle utvecklas till en "snobbsport", det tjänar ingen på. Min högst personliga åsikt.
Jag återknyter till Thomas ursprungliga inlägg dock utan att ha någon erfarenhet av Veteranlastebilen. Det jag knyter an till är Thomas åsikt om "snobbsport" som jag delar samtidigt som jag kan njuta av en stilfull Ulf Jönsson -renovering, något som jag själv inte har den ringaste möjlighet att mäta mig med. Varken tid, skicklighet eller pengar finns i den utsträckning som skulle behövas för att ens få godkänt av vänner som har motsvarande situation som min egen. Men det struntar jag fullkomligt i för jag har bestämt mig för att ha roligt med min hobby den tid jag har kvar. Påpekanden som "men varför har du monterat trafikbilsskylten på det viset" bekommer mig på inget vis och jag tar det med glimten i ögat utan att bli sur. Jag har min klass för mig själv och njuter gärna av de som kan bättre.
En sparsam renovering kan ibland bli väl så tilltalande i de fall man inte hängt på otidsenliga utsmyckningar eller byggnationer, en sponsrad "fabriksrenovering" kan bli intetsägande i de fall man dekorerat med attiraljer som inte passar i tid. Att spruta klarlack i flera lager med tillhörande polering går utanför mitt förstånd. Det här sista stycket är mina högst personliga åsikter som jag försöker hålla mig inom.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster