Har varit ut till lastbilen & pillat, rotat & lekt! ikväll. Hittade en skylt i handskfacket från bilbolaget i Sundsvall med ägarens namn & hemvist Kul!! Ännu roligare blev det när jag knappade in namnet + orten timrå på hitta.se & återfann samma namn i Timrå med titeln "Åkare" Häftigt! blev ju tvungen att ringa farbrorn & snacka lite historia om bilen, fick reda på att den haft en annan kran foco 150 från början, och att bilen var röd redan då, fick löfte om att låna några foton & kopiera från den tiden det begav sig

Fick även namnet på ägare 2 fortfarande i sundsvallstrakten "bergeforsen" å han hade mer historia att berätta, samt även han några foton, samt att han erbjöd sig att åka upp & visa mig några tips & trix, jag berättade för honom att flaket inte ville "tippa" när jag sköt ner reglaget, då berättade han att det sitter en wire i flakramen som är kopplad till en ventil för att undvika att trycka ut tippkolven för långt, å returen på den brukade kärva för honom ibland, så kolla den sa han

Jättekul att kunna prata med dom som använt bilen i sitt dagliga värv, ska snarast bjuda upp andra ägaren hit & skriva ner det han har att berätta om bilens historia
Må gott //Kringlan