Bo Norvinge skrev:Alla bilder som du visar är mycket intressanta och många gånger ovanliga men finns det inte mer information till dessa? De känns ibland lite lösryckta ur sitt sammanhang. Till exempel, i vilket sammanhang kommer Maz in i en pärm om Etiopien?
Ingår bilderna i någon slags forskning eller utredning? Det borde i så fall finnas mycket intressant information till forumläsarna.
Det mesta jag visar här, förutom mitt eget material, kommer från rapporter och utredningar om olika transportlösningar som finns i olika länder. Just rapporten om Etiopien var ett SIDA-projekt, och var olika lastbilstillverkares enklaste modeller representerade med sina fordon som eventuellt biståndsmaterial. "Tyvärr" så är det väldigt mycket statistik och text som jag inte hunnit gå igenom ännu.
Annars så är det mycket bevakning av lastbils- och transportmässor för en lastbilstillverkare under trettio år, men även jämförelser mellan olika lastbilstillverkare är en stor del av materialet. Det är fortfarande lite osorterat, men med tiden så ska jag väl få ordning på det, och kanske även kunna berätta lite mer ingående historier om de olika ämnena.
/Stellan