NoSpinn på en axel var förödande, på två måste det vara total katastrof!
Stina.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders skrev:Vad kan orsaken ha varit att ha valt en tandemboggie till en tankbil?
Anders
janne59 skrev:En tandemdriven Titan med navreduktioner!
Hur vanligt var det?
Jan Johansson.
Per Thomson skrev:janne59 skrev:En tandemdriven Titan med navreduktioner!
Hur vanligt var det?
Jan Johansson.
Tandemdrivna Titaner var mycket ovanligt. Att Titanen (tankbilen) har navreduktion betyder att det måste vara en sent tillverkad 495:a då navreduktionen kom till i samband med utvecklingsarbetet kring 88-projektet. Skulle tippa att denna även saknar No-Spin i så fall. No-Spin hade död-förklarats i samband med 88-introduktonen. Stefan A kan detta mer säkert än vad jag kan, kanske även andra, rättningar välkomnas.
Det fanns en liknande dragbil typ L49534 hos Gamla Dragarelaget i Helsingborg som hade chassinummer 4953-25 och som var av årsmodell 1963. Även denna bil saknade Turbo. Bilen hade registreringsnumret EEJ337 (tidigare M4397 och O7617), .......
Thomas Almen skrev:Även Titan med navreduktion hade NoSpin Per.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster