Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
30Fredrik skrev:När vi ändå är inne på kyla+vinter, är det någon som minns lukten från en F88 eller Volvo 495a som stått och gått på så där en 1200-1300 varv för att hålla värmen i hytten under natten,långt innan kupevärmarna var påtänkta! Bara att ta ett djupt andetag innan man tog språnget ut i vinterkylan för att slå en drill!!! Det riktigt sved i ögonen och för att inte tala om röken som la hela trakten i en grå-blå dimma! Hade vart nåt för miljötalibanerna!! Usch,Usch! MVH.30 Fredrik.
Thomas Almen skrev:Lackeringarna förklarar en hel del Hasse....
Thomas Almen skrev:Som tur var slapp oftast dom dumsnåla åkarna tvingas sova i en bil på förhöjd tomgång..... Betydligt skönare med en viskande värmare då. Att underhållet skulle vara dyrt beror nog endast på slarv. Körde mina värmare året runt, oavsett väder, en timme på morron innan start. Lite service på hösten så gick dom utan knot sen.
sjömannen skrev:Detta är inget självupplevt, utan fick höra av en kollega mitten på- 80,- 2 bilar på väg söderut,i följe, ska ha vart mellan Sundsvall-Härnösand, - den ene ropar på radion, "Nu j--r sköt de ett däck på släpan.-Den andre-,,,,o fan,,,ja, o ja har bråttom, jag ska hinna lossa i Stockholm före kl 16.00, så jag lär skynda mig. Den andre svarar:,,ja,,inte gör de mig nå, de va ditt släp de sköt på
Sjömannen
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster