Z 1578 skrev:Försöker hålla den "in mint condition".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Z 1578 skrev:Försöker hålla den "in mint condition".
Lars-Gunnar skrev:Sjutton 30Fredrik, borde inte vara tillåtet att digitalt göra folk så hungriga att man dreglar nästan. Det var ju kungamiddagar tycks det långt ifrån vad de svenska erbjöd eller var har jag fel? Tänker att man på svenska motellrestauranger bara fick varmrätten + kaffe.
Lars-Gunnar
Per Thomson skrev:Cementasäckarna, 50kg, de förstörde min rygg innan jag hann bli 18, då gällde det lossning, antingen att ta säckarna från flakkant och bära in dom i nått mögigt skjul eller så stå med böjd rygg på flaket och dra ner och fram säckarna till flakkant. Lasta i Köping gjorde jag bara en gång vad jag minns och då lovade jag säkert att aldrig mer, var väl bara 18 då. Sen blev det lumpen som räddade en från galenskaperna.
30Fredrik skrev:Ja du då får man tacka för rättelsen beträffande Andersberg i Gävle, kommer ihåg att några år senare så lossade vi mycket Maraton trampcyklar där hos "Stövel" Öberg, den gamle legenden hos Brynäs och Gävle Godtemplare, superb hockeylirare, han hade ju först sportaffär på Genomfarten i Gävle,eller? Ja, Köping och Cementa är ju ställen man inte glömmer i första taget, var själv där några gånger i början av min karriär,stämmer precis som du skrev att fick man in tekniken så funkade allt bra, annars så fick man säckarna i knävecken, ack ja och på sommaren dammigt+varmt! Numera heter stället Nordkalk och nu är det bulk som gäller i både flytande och pulverform, har varit där några gånger och lastat "Slurry", Kalk i flytande form till Hallstaviks Pappersbruk, tro inte det förekommer säck längre, har inte sett några som lastat säck där men jag kan ha fel,som så många gånger förr!!! Alla järnfirmor i Stockholm t.ex. Odelberg-Olsson, Söderberg-Haak är åxå ställen man inte glömmer som chaufför. Där gällde det att vet hur man skulle angripa gubbarna som lastade ut på dom olika avdelningarna, dom flesta var ju arbetsskygga, hatade jobbet och fördrog att gå omkring havlummiga hela dagarna. Värst var det om nån Polsk båt låg vid kajen och lossade järn eller plåt, nästan omöjligt att hitta en nykter gubbe, ett under att det inte inträffade mer olyckor än det gjorde??? Verkar som ni som körde på Norrland hade bättre folk att göra med,det är i alla fall mitt intryck under mina Norrlandsresor. Man kunde ringa till Firmorna och fråga om det gick bra att lossa själv på natten när man körde förbi,9 fall av 10 fick man reda på var trucknycklarna låg och sen var det bara att lossa, täcka med firmans pressar, riva fraktsedeln, låsa trucken och hänga tillbaka nyckeln!!! Leve Norrland! MVH. 30 Fredrik.
Per Thomson skrev:Tänk vilken skillnad mot nu, idag tror jag inte det kan fungera så ens i Norrland. Idag är nog risken stor att traktorn var borta på morgonen och farmartanken tömd.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster