Ja, det är skamligt.
Ser man på Aktuellt så händer inget i Sverige av vikt. Först handlar det om utlandet med allt skit som händer där. Sedan kommer korta Svenska nyheter. vad sjutto håller de på med. Skulle inte det som händer i Sverige vara viktigare än vad som händer i utlandet. Jag kan säga så mycket som att jag inte är det minsta engagerad. Det kommer igen i dagstidningen som man har hemma så man bryr sig inte.
Sedan tycker jag att Volvo och Scania kunde säga att de har sålt si och så mycket på deras hemsida men det kanske de redan har gjort? På Volvos Engelska hemsida talar det om när en firma eller privatåkare köpt en ny lastbil, berättar om varför och har ett foto på den/de färdiga lastbilarna som ståtar med all sin glans. Om man på Aktuellts ekonomidel kunde berätta att det händer positiva saker inom bilindustrin och inte bara negativt skulle mycket vara vunnet. Bosses information gjorde mig glad då jag trott att både Scania och Volvo inte fått sälja några enheter att räkna med sedan downfallet.
Det är ju kritiskt för SAAB och nu har ju Volvos VD sagt att det inte blev som de tänkt. Vad tusan skulle fde sälja ut personbilsdivisionen för och låta USA-gubbarna bestämma hur många dåliga Volvobilar som skulle göras. Ja, faktum är att deras olika modeller är sämre än då Volvo var Svenskt och gjorde 1 modell och förbättrade den i flera år. Nu görs bilarna för att hålla si och så länge och sedan blir det verkstan och laga när förslitningsdelar och annat tagit slut eller gått sönder.
Lars-Gunnar