Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
herrstina- skrev:Du förväxlar inte startknappen med VAS knappen i nya FH? Alltså den fabriksmonterade knappen som föraren ska trycka på när eländet slutar fungera, för det lär ju hända. Förmodligen världens dyraste strömbrytare!
Stina.
Thomas Almen skrev:Hmm, nä Stina tror den har nyckelstart. Renaulten jag sålde i samband med flytten till Norge hade startknapp. Funkade även som stoppknapp, 2001 Megane, en förträfflig liten skapning.
bma.finland skrev:vår 88 från 77 har startknapp
herrstina- skrev:Thomas Almen skrev:Hmm, nä Stina tror den har nyckelstart. Renaulten jag sålde i samband med flytten till Norge hade startknapp. Funkade även som stoppknapp, 2001 Megane, en förträfflig liten skapning.
Vet du att det finns ett kassavalv i Bayern där extranycklarna till alla Bmsnee förvaras? Det tillverkas ett visst antal nycklar till alla bilar, om ägaren av någon anledning behöver en ny beger sig en välputsad Fritz till valvet och hämtar en nyckel. När nycklarna är slut måste halva bilen byggas om för att anpassa till en ny nyckelserie.
Jag undrar om dom inte är i maskopi med konstruktörssnillena på västkusten.
Stina.
Berger skrev:Min 89a från 75 hade gamla instrumenteringen. Men ändå start i nyckeln.
Thomas Almen skrev:Berger skrev:Min 89a från 75 hade gamla instrumenteringen. Men ändå start i nyckeln.
Då är hytten bytt på den, å förmodligen har dom behållt orginaltändningslås vid bytet. Är instrumentpanelen grålackad?.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster