Ante skrev:Norska filmen:
Jag trodde inte att den Fiat modellen såldes i Skandinavien. Har aldrig sett någon svenskreggad sådan men det kanske fanns? I mitt tycke har de lite F88-stuk på något vis.
De stannar till på Stillhorn trots att de kom in via Kiel. Tunneln och bron strax innan ser ut att vara samma som idag. Då måste de ha rundat Hamburg för de borde väl kommit ner via den väg som idag är A7? Eller åkte man över Bad Segeberg och ner till det som idag är A1? Det vet säkert Per Thomson....

Hytten var inte tippbar som på F88:an. Volvo var nog först på Europa-arenan med tippbar hytt. Intressant film, minns själv dessa passager över Brenner. Blev osäker hur det var med väg från Kiel och söderut, kom aldrig över Kiel. Jag borde ändå veta för jag kom de första åren jag körde ofta över Jylland och Krusaa gränsen. Måste ha kört igenom Hamburg för "Nya" Elbe -tunneln var inte öppnad förrän 1975 så visst måste de ha kört över Bad Segeberg. Motorvägsnätet var ju inte så utbyggt vid den tiden, särskilt inte norr ut från Hamburg med undantag mot Lübeck. Bron och tunneln som syns på filmen tyckte man var imponerande då minns jag. Letade efter en "Strassen 1973" som jag tydligen hade städat bort, fann istället en från 1988 men den innehöll en hel del autobahn som inte fanns på 60-talet.
Lats-Gunnars iaktagelse om snökätting på ena framhjulet samt att det var en svensk Skänninge-trailer var också intressant.
Har inte hunnit se film nummer två än.