Roligt att läsa detta , och jag håller med Lars Gunnar , nu är det väldigt vanligt med att grusbilar har globetrotter , topline hytter osv.
Det är kanske inte det som behövs men......det är ju rätt häftigt.
Jag kommer ihåg när jag gick från en Scania LS111 till en Volvo F10 med sovhytt . Från mycket små fönster och korthytt så fick jag en Volvo F10a med sovhytt.
Tre vindrutetorkare , otroligt bred , och en säng. Vilken uppgradering.
F10an var av 1983 års modell med andra ord en plattakare som från början hade varit en 4*2 flakbil med 5,6 meters hjulbas importerad från Holland
därefter ombyggd till en 6*2 kranbil med 4,6 meters hjulbas.
Jag gjorde snart en egen liten ombyggnad på den

skruvade väck ljuddämparen och drog upp ett rakt rör bakom hytten.
Den hade ett helt grymt gött ljud sen , och vid växlingarna.....piiiuuuuo....niiiice.
Mats