Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Reid Hulting skrev:Att hålla på och annonsera ut bilar med försäljningsargumentet skattefrihet är ju lika korkat som att be att få betala mer skatt än man behöver.
Reid.
Reid Hulting skrev:Används bilen i förvärvssyfte privat eller i företag skall skrivaren besiktigas enligt hur jag tolkat föreskrifterna.
Jag som bonde kan äga en ny lastbil och använda den inom lantbruket utan att ha färdskrivare så länge jag håller mig inom en radie på tio mil. Veteranerna är fria från krav på färdskrivare så länge du inte använder dem i förvärvsverksamhet.
Hämtar du ett lass jord med veteranen och säljer till grannen skall det vara skrivare, får han det gratis behövs ingen skrivare. Det är där bevisproblemen dyker upp. Så när myndigheterna tycker att vi börjar ge bort för mycket jord så kanske de tycker att det behöver regleras på något sätt.
Reid.
gunnilse skrev:Jag tror inte att yrkesmässig trafik varar längre stund innan någon reagerar å anger den som fifflar med detta eller?
För mig är det dock helt okej med en annan reg plåt å besiktning vart annat år eller mer kanske sen om man nu inte får ha något på flaket, utom dock utställnings, barlast etc måste få finnas (så finns det alternativet) detta e ju nästan tvunget om bromsar skall fungera tillfredställande //thomas
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster