Jag har en husvagn Solifer 540 med dragstång 6,5 meter och 240 brett utrymme i en "hangarliknande" byggnad med väggar och breda dörrar. Denna byggnad som jag tror är 15 x 25 x 4 m (dörrarna) och mer än högt nog för vilken veteranare som helst utom de höga frambyggda är rena önskedrömmen. 375 m2 är ganska mycket. Där kan man utan vidare ta in två lastbilar och ändå ha plats för mek. Jag betalar 12 x 150 kr 1,800 för att ha min husvagn under tak vilket ju är ett måste annars får man snart någon vattenskada på den.
Och Anders har rätt till 110 % om att sol, regn, blåst, snö (vatten) sliter, bleker och bryter ner det som står ute. Det har man sett på järnvägsvagnar hur de blekts enormt. Är det störande att sätta upp ett presenningshus med brutet tak för dig Anders som båtägarna gör? Men de håller ju till vid båtklubbens plats. En carport med korrugerat plasttak och öppet runtom skulle vara perfekt. Huvudsaken är att det är tätt uppifrån. Jag hade en snickare som gjorde vår altan utan kvitto. Vi måste nämligen riva vår gamla för grundgrävning och då satte vi dit tak men har öppet i övrigt.
Anders, samlar du på frimärken? Har det inte förlorat i värde eller är det de som samlat mynt som fått se värdet falla?
Lars-Gunnar