Det tekniska och mekaniska finns det folk på forumet som behärskar på ett utomordentligt sätt, men en länk till det norska forumet kan jag bidra med i alla fall

/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan skrev:God fortsättning på det nya året S-O, hoppas att det blir ett bra veteranår![]()
Det tekniska och mekaniska finns det folk på forumet som behärskar på ett utomordentligt sätt, men en länk till det norska forumet kan jag bidra med i alla fallhttp://www.berglitruckstop.no/index.php
/Stellan
Reid Hulting skrev:Ja så långt, nu skall bara bilprovningen kontrollera att fordonet stämmer överens med uppgifterna i ursprungskontrollen, och att det tekniskt stämmer för att registrera i Sverige. Blir den registreringsbesiktningen godkänd blir bilen tilldelad ett registreringsnummer och du kan beställa tid för kontrollbesiktning.
Reid.
Reid Hulting skrev:Jag förmodar att du eller säljaren med beviljad menar att ursprungskontrollen är godkänd. Och då är det bara alla dokument som är godkända, och isåfall är det dags att beställa tid för registreringsbesiktning. För att köra till registreringsbesiktningen behöver du teckna en trafikförsäkring på bilen. Du får köra till och från bilprovningen utan registreringsskyltar, eftersom bilen ännu inte tilldelats ngt reg.nr. Det får den efter godkänd reg.besiktning. Därefter kan du beställa tid för en vanlig kontrollbesiktning. Allt det här låter nog krångligare än vad det är, så lycka till.
Reid.
Jörgen skrev:Den som har gjort ursprungkontrollen måste också registreringsbesiktga fordonet. Byter fordonet ägare följer inte den godkända ursprungkontrollen fordonet utan måste göras om av den nya ägaren.![]()
MVH Jörgen
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster