Har inte Mercedes egna motorer typ OM eller har de valt att utveckla Detroits motorer istället?
Ja, di svenske må se upp. Man är redan stora på lokalbussidan. Det var ju Scania till 90 procent vad gäller bussar men nu är de på väg att förlora denna ställning. Kan MAN erbjuda fordon och service till lägre pris än Scania och Volvo och vad gäller MAN, DAF och Mercedes så har de större och nyare hytter än Volvo som kör med sina grejor och så kommer det en ny uppgradering som baseras på gamla bilar. Förut var Volvo stora i England men nu köper de DAF.
Varför? Är Volvos hytt inte tillfyllest? Den är smal verkar det som medan de andra fyller ut till 250 minst ser det ut som. Jag undrar om fabrikanterna har folk som enbart följer hur snacket går i olika forum? Folk frågar varandra om bilarna istället för handlaren. Frågor typ; "hjälp mig vilken lastbil skall jag köpa?" Och så kommer erfarenheterna fram och de är både bra och dåliga men den som får sista ordet kan avgöra vilken bil som skall köpas.
Tror det är på tiden att Volvo och Scania ser om sitt hus. Vad hade hänt om Volvo och Scania gått ihop? Men det hade de inte fått för EU.
Volvo har ett + och det är I-shift som är den mest avancerade "tänkande" växellåda som konstruerats. Alla har olika lösningar men det hörs att I-shift är den låda man föredrar.
Lars-Gunnar