Tråden i Trucknet rensad

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Tråden i Trucknet rensad

Inläggav Lars-Gunnar » 29 dec 2011, 00:11

Hej!

Gott slut på 2011!

Tänkte berätta men så såg jag att "trist utveckling" var låst så jag säger det här. Vi måste värna om vårt kulturarv. Det snackas om att vi kan fara utomlands och köpa ett veteranobjekt men när hände det och kommer det att hända? Tror inte det. Vi vill ha våra egna märken.

Tack vare mig är nu tråden i Trucknet helt blank och då får ni säga vad ni vill men man knycker inte ett foto och använder det i sin egen fotosamling för att i nästa andetag publicera fotona i ett forum.

Lars-Gunnar
Lars-Gunnar

Re: Tråden i Trucknet rensad

Inläggav Anders » 29 dec 2011, 00:16

Vad handlar det här om egentligen?
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Lars-Gunnar » 29 dec 2011, 07:38

Anders skrev:Vad handlar det här om egentligen?

Det handlar om stöld (Copyright) av en hel massa foton på svenska lastbilar som figurerar på Blocket och annonserats i Trucknet.uk i England.utan lov från fotografen. När jag påpekade detta försvann alla inlägg med bilder till och med mitt som inte hade något foto med. Sidan i Trucknet är blank kan man säga men jag tycker de kunde ta bort tråden.
Han kunde ha länkat till fotona men istället bredde han ut allt tillgängligt på sidan. Sådant har jag inte varit med om. Om jag själv inte äger ett foto länkar jag så har jag inte smutsat ner fingrarna.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav jonas a » 29 dec 2011, 22:26

Lars-Gunnar, tråden är varken rensad eller låst.

Tyvärr har inga av dina ord resulterat i mer än hån mot oss svenskar från trådstartaren som heter Keith Williams som på ren svenska skiter i allt vad som heter copyright.
Han hävdar att någon i Sverige förmodligen från Göteborgstrakten sänder cd skivor med bilder till honom. Han har publicerat stulna bilder från vänner till mig på Facebook vid upprepade tillfällen.

Det är som sagt en "trist utveckling" på internet.
Jonas A
jonas a

Inläggav Lars-Gunnar » 30 dec 2011, 00:03

Jonas, det var konstigt för när jag kollade sidan både i går och i förrgår så var där inga bilder. Nu när jag kollar finns de där likväl. Konstigt men de kanske tog bort dem tillfälligt och då inga klagomål hördes så lades de väl tillbaka. Eller så var mitt modem/router för långsam så den inte laddade bilderna direkt.

I alla fall tycker jag att vi skall protestera för det är vår kulturskatt som visas i full dager.

Lars-Gunnar :oops:
Lars-Gunnar

Inläggav Lars-Gunnar » 30 dec 2011, 02:09

jonas a skrev:Lars-Gunnar, tråden är varken rensad eller låst.

Tyvärr har inga av dina ord resulterat i mer än hån mot oss svenskar från trådstartaren som heter Keith Williams som på ren svenska skiter i allt vad som heter copyright.
Han hävdar att någon i Sverige förmodligen från Göteborgstrakten sänder cd skivor med bilder till honom. Han har publicerat stulna bilder från vänner till mig på Facebook vid upprepade tillfällen.

Jag har gett svar på tal hoppas jag. Jag trodde aldrig att engelsmännen skulle vara så barnsliga. Jag har frågat dem om vi är välkomna eller bara besvärliga. Sedan har jag påpekat att de inte svarar på ens mail utan liksom ser över huvudet på en så man kan fundera om de mobbar en.

Lars-Gunnar

Inläggav jonas a » 30 dec 2011, 03:04

Lars-Gunnar skrev:
jonas a skrev:Lars-Gunnar, tråden är varken rensad eller låst.

Jag har gett svar på tal hoppas jag. Jag trodde aldrig att engelsmännen skulle vara så barnsliga. Jag har frågat dem om vi är välkomna eller bara besvärliga. Sedan har jag påpekat att de inte svarar på ens mail utan liksom ser över huvudet på en så man kan fundera om de mobbar en.

Mitt råd är bara att strunta i dem, i synnerhet Keith (KW) han är en riktig förstklassig besserwisser.
Jag är själv medlem på Trucknetuk men efter den tråden raderade jag alla mina bilder och lade ner verksamheten där.

Jag trodde som du att det var seriöst folk där, några av medlemmarna känner jag från Facebook och dom är "riktiga" så att säga, men visa nötter slinker alltid igenom. Så är det på alla forum.
Jonas A
jonas a

Inläggav Lasse Hsand » 05 jan 2012, 10:31

MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Lars-Gunnar » 05 jan 2012, 17:08

Lasse Hsand skrev:Nu finns det en chans igen!! http://www.blocket.se/boden/Volvo_F88_A ... m?ca=4&w=3

Lasse, har vi inte en blockettråd? Den här tråden måste få självdö.

Lars-Gunnar

Inläggav Lasse Hsand » 05 jan 2012, 18:19

Hade för mig att det var här vi disskuterade dessa bilar. :?
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Sudde52 » 05 jan 2012, 21:27

Två kvar till 1000 inlägg Lasse!
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52

Inläggav Lasse Hsand » 05 jan 2012, 22:49

Men så är det här ett intressant ställe också. Med många likasinnade!!!! :D :D