Din gamla komprimatorbil kom ju med på bilden, så vi går ju inte utanför ämnets rubrik

/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almen skrev:. Hänger Arnes tjockoljesläp efter Duetten eller F7:an, Lars?.(Antar det är Rolfs ekipage som ger lite lurig vinkel på fotot)
Jämtlänning skrev:Jo, de va det som va så bra att det va BARA Volvobilar på bilden!
faun v12 skrev:Har tillbringat många mil och flera år i F7 or. Jag anser modellen mycket slitstark och komfortabel,om man körde en med A-C och intercooler dvs. Alla bilarna fick.. dra 1-2 eller 3 axlade släp med upp till 27 tons last vid några enstaka tillfällen. Ingen av bilarna drabbades av några motor eller transmissions problem under de upp till som mest 40000 mil jag körde dem. F7 ans motor hade enligt min uppfattning mycket större tillförlitlighet än Scanias DS8 som satt i LB 86.
Stellan skrev:Det skulle vara intressant att se hur du gjort, för det går lite sakta som sagt om man inte vill varva ihjäl motorn. Jag kom att tänka på att man kanske skulle ha en egen tråd för de lite mindre lastbilarna och varubilar. Det fanns ju en massa olika märken förr som hade storlekar från Duett och Ford Transit upp till distributionsbilar.
/Stellan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster