Reid Hulting skrev:Det du skriver här på slutet, att försöka ordna enkla träffar (lokalträffar eftersom vi är så spridda i landet) med en fika, mekarträffar och samåkning så att man träffas personligen var en tanke jag också tänkte. Jag tror att det kanske skulle öka antalet inlägg här på forumet.
Jag hade 3 bilar i somras som var i skick att vara med på träffar och rallyn, jag försökte få med mina två grabbar att köra varsin bil, men dom hade ju fullt upp med sitt. Så en tanke till nästa säsong, för att bilarna skall få röra på sig, är att fråga här på forumet om någon eller några som inte har eget fordon skulle vara intresserade att köra en vända. Naturligtvis under förutsättning att man har ngn körvana från tunga fordon och rätt körkort. Och det får ju oftast plats mer än en person per ekipage.
Reid.
Det här tycker jag låter som en alldels utmärkt idé Reid!
Vi är ju ändå några stycken som dels bor i närområdet, och med 10 mils radie så kanske vi är några stycken till?
Jag skulle kunna tänka mig att man någon gång arrangerar en träff häromkring så skulle man tex kunna få med en ångloksvisning om det är intressant?
Själv har man ju rätt körkort numera, tyvärr inte någon körvana av äldre tunga fordon, vilket är något som jag väldigt gärna skulle vilja skaffa!
Har ju en egen bil i och för sig, men den är ju stillastående sen ett antal år, dock skulle det vara enkelt tror jag att få igång den igen. Men det är ju när man saknar vissa förutsättningar.
Så någon form av gemensamma fika/mekarträffar hade varit ett riktigt trevligt sätt att mötas på! Enkelt och bra!
En annan sak som jag har funderat på, och som kanske kunde höja aktiviteten här, är att ha en tråd, eller liten avdelning "ditt&datt"/"hopp&lek" där man kan diskutera allt mellan himmel&jord. Detta då primärt ifall det finns deltagare som inte är vana att röra sig på forum som detta, och där man då kunde ha trådar för hjälp att infoga bilder eller vad det nu må vara som man undrar över. Min tanke är att det finns väldigt många registrerade här som inte riktigt har vågat ta steget att skriva sitt första inlägg?
För har man väl gjort det så rullar det ju på när man skrivit 10-talet inlägg! Och om man då har en lite mindre allvarlig del, så kan man där få "körvanan"!
Anders