Akiviteten på forumet

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Akiviteten på forumet

Inläggav herrstina- » 08 nov 2011, 13:16

Det kan vara lite kinkigt att lägga ut kompletta verkstadshandböcker o liknande på ett forum. Jag har läst mycket på Imperialclubbens forum i USA, där hade man bla. kompletta handböcker utlagda vilket var till stor hjälp för de som renoverar gammla bilar.
Naturligtvis kom någon girigbuk på Chryslerkoncernen och ville ha ersättning i astronomisk storlek för den olovliga publiceringen av skrifterna från 50-talet!!! Varpå de omgående försvann från nätet.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav färingsösoljeätare » 08 nov 2011, 14:11

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 17:04, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare

Inläggav pekka k » 05 dec 2011, 11:53

Det är både ris och ros på ett forum för jag är medlem i flera men bara detta forum som håller på med veteran lastbilar :)

Att dom från utlandet inte blir långvariga kan jag förstå för jag kan rekomendera Google översättning det funkar rätt bra och vist kan det bli stavfel mm
men man får sagt det man vill och mottagaren förstår så en länk till google kan ju vara till hjälp tillex,

Själv är jag född i Finland och kan prata finska men när jag ska skriva så blir det tyvär helt fel för jag har glömt av hur man ska formulera sig via skrift.

Själv är jag en av dom som får ris på grund av min tråd i Presentationer för jag äger ju inte bilarna så dom passar inte in i mitt garage för då skulle det vara bilder på enbart vw så därför har jag varit lite som ett svart får här som ej äger en vetaranlastbil men jag får däremot köra dom när jag vill :)
Mvh:Pekka.
pekka k

Inläggav Anders » 05 dec 2011, 13:59

Reid Hulting skrev:Det du skriver här på slutet, att försöka ordna enkla träffar (lokalträffar eftersom vi är så spridda i landet) med en fika, mekarträffar och samåkning så att man träffas personligen var en tanke jag också tänkte. Jag tror att det kanske skulle öka antalet inlägg här på forumet.
Jag hade 3 bilar i somras som var i skick att vara med på träffar och rallyn, jag försökte få med mina två grabbar att köra varsin bil, men dom hade ju fullt upp med sitt. Så en tanke till nästa säsong, för att bilarna skall få röra på sig, är att fråga här på forumet om någon eller några som inte har eget fordon skulle vara intresserade att köra en vända. Naturligtvis under förutsättning att man har ngn körvana från tunga fordon och rätt körkort. Och det får ju oftast plats mer än en person per ekipage.
Reid.

Det här tycker jag låter som en alldels utmärkt idé Reid!
Vi är ju ändå några stycken som dels bor i närområdet, och med 10 mils radie så kanske vi är några stycken till?
Jag skulle kunna tänka mig att man någon gång arrangerar en träff häromkring så skulle man tex kunna få med en ångloksvisning om det är intressant?

Själv har man ju rätt körkort numera, tyvärr inte någon körvana av äldre tunga fordon, vilket är något som jag väldigt gärna skulle vilja skaffa!
Har ju en egen bil i och för sig, men den är ju stillastående sen ett antal år, dock skulle det vara enkelt tror jag att få igång den igen. Men det är ju när man saknar vissa förutsättningar.

Så någon form av gemensamma fika/mekarträffar hade varit ett riktigt trevligt sätt att mötas på! Enkelt och bra! :D

En annan sak som jag har funderat på, och som kanske kunde höja aktiviteten här, är att ha en tråd, eller liten avdelning "ditt&datt"/"hopp&lek" där man kan diskutera allt mellan himmel&jord. Detta då primärt ifall det finns deltagare som inte är vana att röra sig på forum som detta, och där man då kunde ha trådar för hjälp att infoga bilder eller vad det nu må vara som man undrar över. Min tanke är att det finns väldigt många registrerade här som inte riktigt har vågat ta steget att skriva sitt första inlägg?
För har man väl gjort det så rullar det ju på när man skrivit 10-talet inlägg! Och om man då har en lite mindre allvarlig del, så kan man där få "körvanan"! :)

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav vidingsbo » 09 dec 2011, 18:02

Ni ska nog inte vara ledsna gubbar,jag är även medlem i classic chevy club (bel air-57),och där händer inte ett smack!
Här på forumet har vi ju ett antal pålästa, som ganska ofta förser oss andra slöskallar med nyheter och bilder.
Jag lovar att jag också ska bli bättre,,,pension stundar.
vidingsbo

Inläggav Reid Hulting » 09 dec 2011, 18:29

Lite off topic i det här forumet kanske, Classic chevy club kanske skulle minska snävheten vad gäller årsmodeller för medlemsskap. Nu gäller ju bara -55, -56 och -57 :? . Försökte hitta nån tillhörighet för mig och min SS -65:a men det finns inte. Ju fler medlemmar, desto större är chansen att det blir lite verksamhet :D .
Reid.
Reid Hulting

Inläggav vidingsbo » 09 dec 2011, 19:58

Ett problem när man har lite för mycket med hobbybilar är ju avgifter till allahanda klubbar.
Jag var även med i svenska chevelle klubben(chevelle-70 ss,,jo jag har några chevor),den självdog pga,för lite intresse.
Därtill amazonklubben och ett antal tidningar,ja då uppskattar man detta gratisforum,ännu mera.
vidingsbo

Inläggav färingsösoljeätare » 10 dec 2011, 11:12

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 17:05, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare

Inläggav Lars-Gunnar » 11 dec 2011, 03:28

Jag tycker det är bra flyt här. Jag var borta ett tag och både idag och igår fanns det inlägg till och med sådana där jag fick på "pälsen" men vad gör det. Det kan jag bjuda på. Jag är med i två andra truckforum och en dataforum. dataforumet är inget att ha längre och det ena truckforumet har mest samma frågor på tapeten. Nej, bara att inse att vi har lekt rommen av oss vad gäller alla forum i världen. Ett forum som jag kan tänka mig går lysande handlar om porr men något sådant har jag inte funnit och vill inte finna.

Nu gäller Twitter och andra sociala medium men där vill inte jag vara med och leka. Vi får köra själva. En del moderatorer syns sällan i forumet. Vad gör de? Twittrar eller Facebookar?

Det angår ju inte mig men om jag säger att en del folk saknas kanske that makes sense?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack