Hejsan,
Jag har precis införskaffat en Scania L111 1976 och är också ny på forumet.
Det har alltid varit något av en dröm att hitta en Scania nosbil av detta slaget, även om det naturligtvis hade varit bättre att köpt en färdig bil antar jag. Kunde inte motstå när jag hittade denna av en slump.
Den startade sin karriär på Härnösands kommun och sedan har den varit i luftfartsverkets ägo. Bilen är registrerad med flak men detta kastades bort då man monterade på en sandspridare istället. Kvar på ramen sitter dock underredet till flaket av märket sörling. Vet inte om jag helt enkelt skall försöka hitta ett passande flak eller om jag skall försöka hitta en begagnad växlare att montera på den. Tänkte kombinera lite nytta med nöje då jag har en lundbergare som behöver flyttas ibland.
Till min fråga, är det någon vänlig själ som kan tipsa mig om någon som kan hjälpa mig att få lite ordning på den till rimlig peng i Sundsvall eller Örnsköldsviksområdet? Tänkte få lite rost fixat på hytten som trots allt är i ganska bra skick i min mening samt ev blästra ramen innan jag fixar påbyggnationen.
Lastbilen står i Övik i nuläget då jag jobbar där under veckorna, men jag kan naturligtvis flytta på den till Sundsvall där jag bor.
Alla tips emottages tacksamt,
/Leif