Lastbilsfynd

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Lastbilsfynd

Inläggav Fridgemaster » 03 nov 2011, 19:05

Hittade en mycket trevlig skrot idag. Eftersom detta är ett lastbilsforum så håller jag mig bara till lastbilarna som stog där.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu blev ni lite nyfikna va?

Bild

Bild

Givetvis så finns det en trailer till också!

Bild
Fridgemaster

Inläggav Fredrik Klint » 03 nov 2011, 19:28

färingsösoljeätare skrev:Hej hade en intressant dag när jag försöker rädda bärgaren från glömda rum pratade med änkan idag o då dök det upp mer lastbilar bedfordar ford thamesrfader brandbil div hytter ,tyvärr har en skrotare fått gå lös o pressat flera lastbilar + samtliga 100talet bilar som stod på platsen nu visade det sig att det finns mer o jag hoppas få köpa loss en del skrotaren fick det mot att han tar bort bilar o maskiner

Nu har inte jag hängt med riktigt, vad är det för skrot vi pratar om?
Och framför allt fordonen, vad är det för bärgare? Bedford och Thames Trader låter också väldigt spännande!
Mest intresserad av bärgningsbilar - Har Du nya/gamla bilder på svenska bärgare? Ta gärna kontakt.
Fredrik Klint

Inläggav Lars-Gunnar » 03 nov 2011, 21:50

Det här var intressant. Ser att det här måste vara i Sundsvallstrakten (riktn 060) på väg mot Östersund och i läge med Bergsåker ev. Har åkt till Blåberget och funnit att det i djupet vid sidan om vägen finns byggnader och marker som jag inte klampat på. ''

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Fridgemaster » 03 nov 2011, 22:37

Det stämmer L-G
Tänker inte avslöja vart. Men en liten ledtråd kan ni få. Åk dit det luktar skit :lol:
Fridgemaster

Inläggav Lars-Gunnar » 03 nov 2011, 22:39

Fridgemaster skrev:Det stämmer L-G
Tänker inte avslöja vart. Men en liten ledtråd kan ni få. Åk dit det luktar skit :lol:

Kan jag tänka mig Fridgemaster

Fråga, varför lämnas dessa lastbilar åt sitt öde? Är det ingen skrotningspremie på tunga fordon? Kostar det? Ja, det måste det ju göra för man måste väl leja en traktor att dra eller lyfta fram dem och så kostar borttransporten. Men då frågar jag mig varför de inte annonseras ut på blocket hel eller i bitar. Det måste väl finnas reservdelar som veteranbilsägarna behöver någon gång. Eller är det så enkelt som att människan i grunden är lat och på så vis gör det bekvämt för sig?

Lars-Gunnar

Inläggav Bo Abrahamsson » 03 nov 2011, 23:08

Lars-Gunnar skrev:
Fridgemaster skrev:Det stämmer L-G

Kan jag tänka mig Fridgemaster

Fråga, varför lämnas dessa lastbilar åt sitt öde? Är det ingen skrotningspremie på tunga fordon? Kostar det? Ja, det måste det ju göra för man måste väl leja en traktor att dra eller lyfta fram dem och så kostar borttransporten. Men då frågar jag mig varför de inte annonseras ut på blocket hel eller i bitar. Det måste väl finnas reservdelar som veteranbilsägarna behöver någon gång. Eller är det så enkelt som att människan i grunden är lat och på så vis gör det bekvämt för sig?

Några av dom har varit ute på blocket vid ett flertal tillfällen för ett eller två år sen,är lite osäker på tiden den går ju bara fortare och fortare har börjat fundera på om det beror på att man blivit något lite äldre.
Hälsningar Bosse.
Bo Abrahamsson

Inläggav Åkarns Kalle » 03 nov 2011, 23:35

Nu blev ni lite nyfikna va?

Näe inte LITE men annars så.......

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav Kjell T » 04 nov 2011, 07:47

Märkligt att stället är mera känt. Jag har länge visst om platsen,men aldrig haft möjlighet att besöka (smultron) stället.
Kjell T

Inläggav Lasse Hsand » 04 nov 2011, 09:05

Är det fordon som gått på Midlanda. Syftar närmast på dragbilen och tanksläpen?
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav färingsösoljeätare » 04 nov 2011, 17:22

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 29 maj 2012, 14:36, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare

Inläggav Åkarns Kalle » 04 nov 2011, 21:36

Vad står det på dörren på första bilden?

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav Fridgemaster » 04 nov 2011, 23:00

Åkarns Kalle skrev:Vad står det på dörren på första bilden?

/Kalle

Jag var så uppivarv när jag fann detta paradis så jag observerade inte texten på dörren.
Men det kanske vi får kolla på då :)
Det verkar iaf vara någon samlare som äger stället. Det stog säkert 15 st bull & fenmercor där också. :shock:
Fridgemaster

Inläggav Reid Hulting » 04 nov 2011, 23:05

Bullmercor låter intressant, vilka modeller? OT ursäkta :oops: :mrgreen: .
Reid.
Reid Hulting

Inläggav Fridgemaster » 04 nov 2011, 23:32

Reid Hulting skrev:Bullmercor låter intressant, vilka modeller? OT ursäkta :oops: :mrgreen: .
Reid.

Oj vilken fråga! :? Jag tittade inte så mycket på dom men några av dom fastnade på en del utav bilderna.

Bild

Bild

Bild

Det var några utav bilarna som stog där.

Fanns några traktorer där också (När vi ändå är OT)

Bild

En ohyggligt ful Oliver 25

Bild

2 Höglundare & ett par fina SAAB 92:or.
bakom dessa fanns.. ja.. fler mercor såklart :)
Fridgemaster

Inläggav Reid Hulting » 04 nov 2011, 23:56

Lastbilschassiet ser ut att kunna ha varit en s.k. cab-over, vet du något om det? Om möjligt mer uppgifter om bullmercorna.
Reid.
Reid Hulting

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt Veteransnack