Jag hittade ett helt block med de här tabellerna. Det var ju inte mycket man fattade av det som stod där...men vad vet en gammal avdankad chaufför om detta.

/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Böll skrev:Stellan,de ju gör lätt,röda prickar ,där lastar du,blåa prickar ska va på asfalten...lätt som en plätt..
arnfinn skrev:Må fortelle, det er helt sant - inget skryt. Jeg har alltid vært begavet med å være snar på hoderegning. På mitt kurs der jeg utvidet til CE var jeg sammen med noen vegarbeidere som var tvunget til utvidelse av sine førerkort. De ristet på hodet og en av dem sa sogar " - verden er så urettferdig. Her sitter vi og sliter med å finne lastens tyngdepunkt med våre kalkulatorer og så kommer han og regner i hodet raskere enn alle oss andre!"
Stellan skrev:arnfinn skrev:Må fortelle, det er helt sant - inget skryt. Jeg har alltid vært begavet med å være snar på hoderegning. På mitt kurs der jeg utvidet til CE var jeg sammen med noen vegarbeidere som var tvunget til utvidelse av sine førerkort. De ristet på hodet og en av dem sa sogar " - verden er så urettferdig. Her sitter vi og sliter med å finne lastens tyngdepunkt med våre kalkulatorer og så kommer han og regner i hodet raskere enn alle oss andre!"
Skryt på bara Arnfinn...du är ju hemma nu![]()
Jag har faktiskt aldrig räknat ut matematiskt hur jag ska lägga lasten annat än när jag tog trafikkortet. Efter det så har man sett hur de gamle gjort, och lärt sig genom att prova sig fram och se hur bilen reagerar. Det kanske inte är så speciellt vetenskapligt, men det fungerar![]()
/Stellan
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster