Jag klättrade upp på Regentens flak och plockade fram vattendunken och satte fast våran tratt som vi har när vi tankar från dunkar och den tratten tog jag med höger hand förstås,
Jag skulle lossa kläppen på kylet men dieseln på fingrarna gjorde så jag halkade och högernäven åkte ner i propellern förstås motorn var igång

Felet på den röda var drivningen till vattenpumpen slangklämmorna drogs åt och nu funkar den fint igen,
Jag ringde till frugan och sa att hon fich möta upp oss i Skövde eftersom min bedömning var att det behövdes mer än buntband

hon mötte upp och Stig och Rune åkte hemåt det tog runt fyra timmar på KSS men morfin är bra saker hehe röntken och lite rengörning samt tejpat finger är jag hemma efter två på natten men till Tibro så ska bilarna vara klara till igen jag ska försöka mig på att köra ändå och tvättningen av bilarna ska väl lösa sig med hjälp av stig och frugan jag är ledig till på torsdag.
Slutnotan av det hela är att öppna inte locket till kylet om du har diesel på nävarna det är en läxa jag inte lär glömma.