Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Fredrik Klint skrev:Jag tycker mycket om denna tidning, ett bra initiativ och hoppas den fortsätter att komma ut. Men...
Hur länge kan man hålla denna takt? Är jag negativ som undrar ifall man inom två år har hunnit med mer eller mindre alla veteranare som finns i Sverige och som brukar synas på diverse rallyn. Vad händer då med tidningen?
jonas a skrev:"140a med rätt stuk"
Nä det tycker jag verkligen inte, men lägger väl 3 tjugor och hoppas det finns annat läsvärt i tidningen.
Stellan skrev:jonas a skrev:"140a med rätt stuk"
Nä det tycker jag verkligen inte, men lägger väl 3 tjugor och hoppas det finns annat läsvärt i tidningen.
Vad som är original och rätt stuk kan man ha många åsikter om, men det är ju till syvende och sist den som äger bilen som har sista utlåtandet. Henkes 140:a är i ett underbart skick även om det i mina ögon inte är så speciellt tidstypisk customisering,
/Stellan
Stellan skrev: . . . det var väldigt få åkerier som körde för Bilspedition på den tiden som hade det stuket. De åkerier jag körde hos på -70 talet och andra bilspeditionsåkerier man såg var en hel del stramare i sin utformning...krom och lampor lyste med sin frånvaro på den tiden
/Stellan
jonas a skrev:Stellan skrev:jonas a skrev:"140a med rätt stuk"
Vad som är original och rätt stuk kan man ha många åsikter om, men det är ju till syvende och sist den som äger bilen som har sista utlåtandet. Henkes 140:a är i ett underbart skick även om det i mina ögon inte är så speciellt tidstypisk customisering,
/Stellan
Jag tycker inte hans Scania är ful, jag tycker bara den är lite "för mycket" så att säga. Han äger ju även en LS141 med sovhytt som ska renoveras till original utförandet och den ser jag fram emot. Det var en custombil från början, hoppas bara det inte tummas på detaljerna så den avviker för mycket från sitt ursprung.
Skulle gärna länka bild men både Norvinge och Vespens sidor har copyright skydd så det går inte att länka.
För övrigt var det ett helt okej nummer, gillar läsarbilderna från för bäst. Finns tidningen om 30 år så kommer min bildsamling kanske bli kallad bildskatt om man har tur. Finns ju så många som fotar lastbilar numera.
gunnilse skrev:Den Hallenarn har man sett både i trafik sen stod den väl på deras gård de hade väl även ett liknande bygge fast på en 110 med förlängd hytt vill jag minnas..
Kan vart Gbg bud med då färger e snarlika..
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster