Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
BURTRÄSKARN skrev:Thomas Almèn skrev:Vilken bild!. Man tvärblev grabb på nytt. En sån där skinnluva hade inte varit fel att komma över.
Ja visst är det en ganska fin bild,det var ganska vanligt här, att man följdes två bilar tillsammans när man lastade med baklastare,en körde traktor den andra var uppe och lagade till lasset.hände väl då och då att dom trillade av lassen.Min Morfar ramlade en gång slog av några revben mot en stomme,hem och linda om och vila en dag,sen igång och köra igen.sjukskrivning kunde han inte stava tillmen på bilden fick han i allafall köra traktorn
Lars-Gunnar skrev:BURTRÄSKARN skrev:Thomas Almèn skrev:Vilken bild!. Man tvärblev grabb på nytt. En sån där skinnluva hade inte varit fel att komma över.
Ja visst är det en ganska fin bild,det var ganska vanligt här, att man följdes två bilar tillsammans när man lastade med baklastare,en körde traktor den andra var uppe och lagade till lasset.hände väl då och då att dom trillade av lassen.Min Morfar ramlade en gång slog av några revben mot en stomme,hem och linda om och vila en dag,sen igång och köra igen.sjukskrivning kunde han inte stava tillmen på bilden fick han i allafall köra traktorn
Jens, bilden på Titanen med H10:an som lastade timmer var fin. Har varit med om denna situation som barn. Hällnäs såg hade en egen H10 med timmergrip och den lättade ibland där bak av tyngden men föraren kunde knepen att få den att få markkontakt så han kunde styra. Den låg flera veckor i rad på avlägg och hämtade stockarna i skogen. Volvon kan inte ha varit så gammal då den blänker i lacken. Det tidstypiska kylarskyddet var typiskt för Volvofronterna på den tiden.
Lars-Gunnar
Lasse Hsand skrev:Tjena Den tiden var jag inte med på. Men lägger in en bild på lastning i början av 80tal. Jag har för mig att det var en 110a. Hälsn Lars
Lasse Hsand skrev: Men det var alltid roligt att åka på trailer resor maskintrailer då man fick se lite maskiner med![]()
. Hälsn Lars
Lasse Hsand skrev:Tjena Ser att du är från Rossön där har jag varit en hel del. Köpt en hel del grejor av skrothandlarn alltid roligt att gå en sväng på näset och kika lite. Han har ju skurit ner en hel del gamla lastbilar dom senaste åren. Hälsn Lars
Lasse Hsand skrev:Tjena Kjell Erik är inte han pensionär snart? Det är anders jag menar jag köpte en hel del grejor och bilar av honom när han hade skroten. Hörde att han hade fått en N7a av någon åkare. Tänkte ta en sväng upp i helgen isamband med bilutställningen i Ramsele. Hälsn Lars
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster