Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lars-Gunnar skrev:Är det ingen som tycker att bilen ser nertryckt ut? Det är ju för sjutton flera tons överlast. Och nog var det "maskinplågeri" att köra med släp. Undrar just hur länge grejorna höll. Kan man misstänka att bilen hade Volvos TD96 på 150 hk och gick som testbil? Om så förklarar det släpet för mig. Vem inbillar sig att 95 Hk skulle räcka. Då måste det väl vara plan väg ända fram.
Anders har någ varit över i Finland där denna typ av lastapparat var mycket vanlig.
Lars-Gunnar
Anders Ason skrev:[color=#0000FF]Minns inte var den första bilden i tråden kom från
BURTRÄSKARN skrev:Lars-Gunnar skrev:Är det ingen som tycker att bilen ser nertryckt ut? Det är ju för sjutton flera tons överlast. Och nog var det "maskinplågeri" att köra med släp. Undrar just hur länge grejorna höll. Kan man misstänka att bilen hade Volvos TD96 på 150 hk och gick som testbil? Om så förklarar det släpet för mig. Vem inbillar sig att 95 Hk skulle räcka. Då måste det väl vara plan väg ända fram.
Anders har någ varit över i Finland där denna typ av lastapparat var mycket vanlig.
Lars-Gunnar
Hej Lars-Gunnar och God fortsättning på det nya året.Maskinplågeri var ett nytt uttryck för mig,men jag tror att det handlade om överlevnad,ju större last desto färre resor ,Och bilarna visst stoppade dom för den där lastenDu ser ju dom än i denna dag, något renoverade men ändå.He jer in`t se fort gjort a najt ut en gammlastbil,som du kan tro,he tag nager generation,skull tro trej eller fyr,eller nanting tocke
Anders Ason skrev:De gamla "Ratten" innehåller lite av varje, reportage om åkare/åkerier/chaufförer/lastare sk bakåkare, hela Volvos produktion (pv o lv o mil.fordon), påbyggare, återförsäljare, trafikbyråkrati, teknik m m. En mycket trevlig reklamtidning. Visar därför framsidan på det nummer jag tagit skämtbilden från:
Damen/kunden får uppvägt fem! potatisar på den arrangerade bilden.
Den lasten klarar Duetten av elegant.
Lars-Gunnar skrev:Dessa PV:ar skulle knyckla till dagens bilar om man krockade då det var solid plåt i dessa.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster