Jag har absolut ingen koll på Volvo F4 och hoppas på lite stöd från mina forumveteraner

Någon som känner igen lastbilen? Den kommer från Hamntjänst AB i Stenungsund

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Häggblad skrev:Jag har skrotat en 78-79 så jag har hytten och en del plock liggande. Jag körde den bara hem, men nog föredrar jag min Ford 0910 framför F4:an. Nu är det väl så att F6 och Ford Custom är mer jämförbara.
När jag skrotade ner bilen som gått 15.000 mil så var flera bladfjädrar brustna mitt i paketen. Jag sparade ett paket som var helt, men det gick sönder (!) när jag kastade om det för hand ute på gården.Den var dock rejält rostig efter sin tjänst hos vägverket.
I vissa sitter det perkins, och i de nyare TD40 (satt det i min).
/Magnus
Lars-Gunnar skrev:Grattis till förvärvet Cliff!
En Volvo är alldrig fel och en F4 veteran tror jag inte växer på trän.
Lars-Gunnar
Böll skrev:Lilla F4 fanns med Chevrolet th-400 automat,men då fanns de inget parkeringsbroms i lådan,dom låderna är rätt populära då dom e förstärkta,har själv köpt F-4 förr för att komma över lådorna,ja la i ett komplett motorpaket från en F-4 med automat i en Dodge 67 pickup,gick otroligt gott ångrar ofta att ja sålde den...
Cliff Ellingsworth skrev:Lars-Gunnar skrev:Grattis till förvärvet Cliff!
En Volvo är alldrig fel och en F4 veteran tror jag inte växer på trän.
Lars-Gunnar
Tack för det,Lars-Gunnar. Det blir nog en spännande vinter i verkstan
Böll skrev:Nåt för dig ,Cliff,står i Skåne,du bor väl där??
http://www.begblocket.se/visa.php?va=43323
Böll skrev:Volvo e bra bilar,men Scania 141 ligger mig mkt varmt om hjärtat,de va med en sån dragare ja börja min åkeri karriär,söker ett bra chassie eller en tippbil,är villig att betala lite extra för en fin bil,men de svårt..........
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster