Hahaha, att fixa innertaket visade sig vara lite utmanande.

Har ju aldrig gjort något sådant tidigare. Men hoppas jag ska få ihop det. Insåg en del av det som ställde till det för mig igår. En grej var att jag tog till för snålt med tyg i framkant. Som tur var kom jag på att jag kunde vända på tyget och sy en ny ficka (skall vara två som taket hänger på). Så nu är det problemet borta. Sedan upptäckte jag att "tak-stängerna" inte satt parallellt. De satt med olika avstånd på sidorna. Det underlättade ju inte så skall justera det ikväll. Har ju sytt fickorna så de sitter med samma avstånd i bägge ändar. Känns ju i de flesta fall logiskt.

Kan inte se någon vettig anledning att sätta "tak-stängerna" osymmetriskt. Men de har alltid suttit så. Antagligen går det att få ihop det ändå men eftersom jag är ovan vid detta så vill man ha så bra förutsättningar som möjligt ju.
Ja, skall lägga upp några bilder ikväll. Får hoppas det börjar likna något då. Hahaha!

Jäkla tur att jag hade lite kvar av det gamla innertaket. Annars hade jag nog inte rett ut det hela.

- image1 (24).jpeg (394.04 KiB) Visad 551 gånger
Fick tag på lite balatarem i helgen också. Så nu kan jag äntligen fixa dörrstopp. Har saknat dem. Man får vara försiktig blåsiga dagar när man inte har dem på plats. Hittade den hos AB Harry Perssons Byggnadsvaror i Sölvesborg. Så ett tips för den som söker. Tog lite extra så kan dela med mig också ifall det skulle behövas.

- image0 (36).jpeg (411.59 KiB) Visad 551 gånger