Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Gösta skrev:Det fanns också en tid när allt inte var så reglerat utan en person kunde agera mera efter stundens inlevelse. Vi är nu fortfarande inne på vridmoment
Nå väl, han visade oss runt en kortare sträcka och ville väl imponera på oss och sa, de här är topplocksbultar, vi såg direkt att det var inget för en person att flytta på. Och jag kunde inte låta bli att fråga varför det var hål inborrat i skallen och en bit ner ner i bulten, jo det är för att det är noga med hur hårt tryck det är på bulten när den slutligen är på sin plats. I det där hålet lägger vi in en värmepatron, och då kan vem som helst av oss få till det, och även ni kunde klara den saken, sa han med en viss belåten min, man drar bara vad man orkar, för sedan när strömmen bryts och bulten svalnar då är det rätta momentet inne.
Nu var vår tid ute, och han tackade för att vi ville se på hans arbetsplats,och följde oss upp och tog adjö. När jag kommer på en båt idag, tänker jag på den händelsen, det var 47 år sen, och jag skulle inte i min vildaste fantasi kunna föreställa mej att en sådan händelse skulle kunna hända igen
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster