Anders Ason skrev:Grattis. Blir nog bra mycket enklare om du får tag i ett drag med typskylt vilket kan ha betydelse vid reg. bes.
I de rader det står efter "text" är innebörden att det i praktiken är utfärdat ett kopplingsintyg. D v s du får inte dra något annan än den vagnen.
Å andra sidan är det här regler som polisen har noll koll på i regel.
Kvarstår egentligen frågor om dragbalken. Är bilen besiktad med den är det nog OK. Har du satt dit den kan krävas intyg.
Dragbalken är ej monterad, men har en ny ligger. men intyg till kan man ordna.bara be de som gör det skriva ett intyg på att de är rätt gjort. Sen sa en annan till mig att man kan montera själv och sedan skriva ett eget intyg på att de är gjort. fungerade tydligen för honom.
tack förresten:) ja ska bara dra den jiggen bakom ändå. så behöver inte dra nån annan kärra ialafall. Men angående draget. visst att de har betydelse om draget har typskylt vid regbes. men kan jag skaffa ett vbg drag utan typskylt också? i värsta fall.. ifall jag inte hittar ett vbg 200 drag som har typskylt eller är förstörd.
tack för tipsen hitintills, Med vänlig hälsning kristoffer