Min spontana reaktion på bilden är att det är ett oerhört fint objekt utan att vara en brandbil eller militärbil, eller kommer den från försvaret?
Så gott som komplett. I alla fall jämförelsevis. Hela rutor tyder på att den inte utsatts för ligister. Hytten som väl är en Åtvidabergshytt ser visserligen lagad ut, men de brukar väl annars följa med i sopsäckar.
Finns ingen typskylt i bilen?
Men ett
tips, och ett enligt mig ett viktigt sådant.
Den har uppenbarligen ett registreringsnummer. Ta kontakt med Länsstyrelsen i Stockholm (för det är väl ett A-nummer?) så fixar de fram kopia på registreringskortet. Jag har för mig att de gör detta kostnadsfritt.
Stockholm@lansstyrelsen.seDär får du fram exakt typbeteckning, årsmodell, chassinummer, motornummer, ja det mesta. Dessutom de gamla ägarna på den för att få en bild om dess förflutna.
Ska du sälja den är det ett stort plus i kanten om de får med något som bekräftar att bilen är den det är. Dessutom vill många gärna veta dess historik.
Men något pris vågar jag mig inte på då jag varken köper eller säljer. Men det finns en hel del Blocketister här som säkert kan bilda sig en uppfattning.