Några frågor. Bil eller A-traktor? Om A-traktor, har den chassiekortats för att bli traktor, eller var bilen registrerad med nuvarande axelavstånd? Hur är det med rost mellan ytter och innerram? Ramsprickor? Då den tydligen gått med maskintrailer utan kardanlagrad vändskiva, kan bli stora vridpåkänningar på ramen. Är trailern till salu?
Den är a-traktor registrerad och det verkar som att ramen har kortats, fast jag har inte hittat några sprickor i ramen. Det finns rost mellan inner och ytter ram men inte så farligt mycket. Trailern är i mycket bra skick samt så finns det en dolly till den, till rätt pris så är den till salu!
Hej igen, jag var lite intresserad av ekipaget, trots att bilen är chassie-kortad, eftersom det verkade vara en tandemdriven bil. Men efter en del PM-ande om att försöka fastställa identiteten på bilen blev det tyst. Jag får då anta att bilen saknar identitet och därför är ointressant, och får väl ses som ett reservdelsobjekt.
Ursäkta att jag inte har svarat. Det är så att det finns chassi nr men jag har inte hunnit ta kort på det ännu (ska förslag imorgon). Så fort jag har gjort det så fixar jag fram allt som går att få reda på om den och hör av mig till dig.
Den behöver inte vara chassikortad. Ett annat, mycket billigare alternativ kan vara hjulbaskortning, alltså flytta fram bakaxelpaketet. I.o.f.s kortas ramen då oxå, men bakom boggien efter flyttning. Tror det kostat 15.000 dom senaste 40-45 åren.....
Jo det är precis det jag efterfrågat, hur har det gjorts? Och före eller efter en ev. traktorregistrering, spelar en viss roll för återregistrering till bil.