Vägens Vänner Convoj

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Vägens Vänner Convoj

Inläggav Åkarns Kalle » 27 maj 2008, 21:06

Hej kom för några dagar sedan att tänka på en låt som jag tror på svenska heter Vägens Vänner på engelska heter den Convoj
från början läser/sjunger nån "klev upp bakom ratten framför ännu en natt 110an spann sin sång bil 53 full med styckegods stack iväg på samma gång"
dom håller kontakt via komradio och längre fram i texten sjungs det "när vi var nånstans vid Malmö var natten bara barn F88an med Blomman i åkte fast i polisens garn"
är det någon som har/kan den texten eller vet vilken skiva den finns på ??

efter som det sjungs om både F88an och 110an och båda är veteraner tycker jag att jag kunde fråga här ber om ursäkt annars

mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Re: Vägens Vänner Convoj

Inläggav Bo Norvinge » 27 maj 2008, 21:54

Den svenska versionen av C.W Mc Calls "Convoy" framfördes av Mats Rådberg och Rankarna.

Hur du ska hitta låten vet jag tyvärr inte. Jag har den på något kasettband men det blir nästan lika svårt att hitta det.
Prova att söka på internet först.
I värsta fall får jag börja leta i lådorna.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav Åkarns Kalle » 27 maj 2008, 23:03

Min mor har nu letat fram ett kasettband med en dålig inspelning.
Igår frågade jag på en skivaffär efter den både med Mats Rådberg & Rankarna och Pierre Isakasson Mats Rådberg hade dom men inte med den låten sedan sa killen i skivaffärn att det fanns ingen Pierre Isaksson i hans register som var uppkopplat mot nätet och hela världen
men på mammas inspelning är det Isaksson som sjunger konstigt !!!

mvh Åkarns Kalle

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav Anders Ason » 28 maj 2008, 09:18

Åkarns Kalle skrev:Min mor har nu letat fram ett kasettband med en dålig inspelning.
Igår frågade jag på en skivaffär efter den både med Mats Rådberg & Rankarna och Pierre Isakasson Mats Rådberg hade dom men inte med den låten sedan sa killen i skivaffärn att det fanns ingen Pierre Isaksson i hans register som var uppkopplat mot nätet och hela världen
men på mammas inspelning är det Isaksson som sjunger konstigt !!!

mvh Åkarns Kalle

Pierre Isaksson (118 000 träff på Google!) som var med i Family Four, omkom i samband med att Estonia sjönk. Han var känd (basröst) och mycket aktiv så han borde finns med lite överallt. En lång smal kille med skägg, minns honom mycket väl. Blev mest känd för låten: "Då går jag ner i min källare ..."

Samma låt som du frågar om, frågas det även efter på andra forum.. tyvärr har jag inte tid nu men det verkar finnas att ösa ur..

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Pontus » 28 maj 2008, 21:24

Denna låten finns med på en reklamkasett från scania när ett serien lanserades.Temat var kör på grönt,den finns i nån kasettväska någonstans ,men var, ska kolla efter den.
Användarvisningsbild
Pontus

Inläggav Åkarns Kalle » 28 maj 2008, 22:11

Min mor har letat fram en kasett jag har fått texten från en kille men jag vill ha den på CD

mvh Åkarns Kalle

Åkarns Kalle

Återgå till Allmänt Veteransnack