Hallå alla!
Jag har hamnat i ett litet tekniskt bekymmer som någon här kanske kan klara ut. Sambon, som som ofta muttrar över att hushållet tyngs av lite för många fyrhjuliga (och för all del sexhjuliga projekt), satt för en tid sedan och sökte under rubriken "bortskänkes" på blocket. Som boende i Stockholm kan det ofta vara riktigt givande; folk ger på grund av kombinationen platsbrist och bilbrist bort väldigt mycket saker...
Vanligtvis brukar sådana här sökningar på sin höjd resultera i möbelkörningar av olika slag, oftast inte alltför svettiga. Den här gången är det annorlunda: Någon har bestämt sig för att skänka bort sin 7,5 meter långa högsjösnipa! Väl medveten om vem som till slut år ta hand om det lilla träbåtsprojektet, försökte jag först att säga blankt nej, men föll till slut till föga, båtrackarn´ var trots allt för fin för att tacka nej till!
Nu till det primära problemet: Transporten av flytetyget. Båten blir lite väl lång för att lägga upp på flaket på en Volvo viking från försvaret, utskjutet blir lite väl svettigt. Jag har nu fått tag på en väldigt välbyggd båtvagn som jag tänkte dra som efterfordon efter vikingen, problemet är nu bara att vagnen har dragstång för traktor och vikingen har sin krok från försvaret. Hur löser man bäst det problemet, finns det något smart sätt att enkelt konvertera?
Stefan