Ford Costum 67

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Ford Costum 67

Inläggav Ford Custom » 08 aug 2013, 15:02

Hej jag har en Ford Costum 67-a som jag ursprungligen tror är en lastbil, men som tidigt är ombyggd till en husbil (när husbilar inte fanns) med att karossen till en husvagn är fäst där flaket bör sitta.

Bilen behöver en hel del omsorg och renoveras/rustas, men är en "camp" grej och skulle nog göra en veteranbilsfixare lycklig. Om du eller någon du vet skulle vara intresserad så finns den hos mig utanför Uppsala. Jag betalar fortfarande registeravgift på den.

Väl mött
Margareta
Ford Custom

Re: Ford Costum 67

Inläggav Reid Hulting » 08 aug 2013, 19:05

Hej,
Vad är det för modell på din Custom, har själv en D350 -67 liten bärgare som jag upptäckt att det är svårt att få tag på delar till. Har du nån bild på pärlan.
Så här ser min ut.
IMG_0348 (Medium).JPG
IMG_0348 (Medium).JPG (71.64 KiB) Visad 4957 gånger

Vi hörs
Reid.
Reid Hulting

Inläggav Ford Custom » 16 aug 2013, 13:20

Hej Reid, ja du vad det är för modell det vet jag inte, men det kanske står i bilens papper. Ska försöka kolla. jag är ju intresserad av att bli av med HELA bilen och inte bara delar av den. Och jag tycker att det vore kul om nån kunde rusta upp den och glida omkring med den som en kul husbil.

Jag ska försöka få in en bild också.

MVH
Margareta
Ford Custom

Inläggav Kjell T » 16 aug 2013, 21:57

Ett problem med delar är att det finns så enormt många olika utföranden på dessa bilar. Allt från 4cyl till V8 motorer. De sistnämnda i tre olika versioner.
Kjell T

Återgå till Allmänt Veteransnack