finns någon som har några foton på "gamla Bilspedition" i Sundsvall samt det
senare inlämningstället på gaveln på fryshuset.
Själv har jag bara diffusa minnen av inlämningstället sen jag pryade på bilspedition
i mitten av 70 talet men gamla Bilspedition på Lansvägsallén (tror jag) lades ned
långt före min tid.
Jag har hört så många rövarhistorier om händelser om "inne på gamla" men jag har
aldrig sett ett enda foto från detta ställe. Jag har även svårt att visualisera vart detta
låg i förhållande till centralstation. Jag är dock tacksam för att jag hann vara med
om den förhållandevis "gamla" tiden på nuvarande Bilspedtion (Schenker) i Timrå då
det inte var så bedrövligt noga med allting som det är nu för tiden. Ni som var med
förstår nog vad jag menar.

Skulle gärna vilja se lite foton (gärna äldre) från "nya" Bilspedition i Timrå då dessa foton
som läggs ut på gamla Scanior 140 väcker minnen som får det att rycka i smilbanden.
Tex Totte M som i stället för att göra hämtningarna satt och spelade dragspel i tunga
hallen eller köpte kartongvis med surströmming flera gånger samma dag på grund av
ymnigt sölande i kuren. Eller S----an som klädde av sig näck inne på klubben (Espan)
som ringde till kuren och funderade om jag var på jobbet, något fin form kl 8 på
morron. He he, den dan fick jag faktiskt fixa chaufför på lastbilen åt honom samt
att jag fick förbarma mig och lägga ut några tior på bers så han skulle klara dagen.
Chauffören blev en annan profil som alla som på den tiden hade med Bilsped i Timrå
att göra känner igen om man säger "Eehhh tackhee ska duh ha, det gjorde duh bra hehe"
Ja herregud vilka historier man har på lager om man skulle vilja men av respekt för
mina före detta arbetskamrater så håller man inne med dessa då många anekdoter
kanske skulle vara allt för igenkännande.
I förbifarten ska även nämna Bosse E som var en stor personlighet på alla sätt och
vis, tyvärr så finns han inte kvar i livet men det är honom jag har att tacka
för att jag fortsatte med lastbilskörningen. Jag hade förmånen att jobba med
denna man och det var väl Bosse som blev min läromästare inom denna genren.
Själv var man väl inte heller guds bästa barn och har säkert bidragit till några
historier själv men för att återgå till kärnfrågan så skulle lite foton på det gamla
och även på det nygamla i Sundsvall/Timrå glädja mig mycket.
Brollan