En fantastisk veteranlastbilsrenoverineg ...

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

En fantastisk veteranlastbilsrenoverineg ...

Inläggav Anders Ason » 07 jun 2013, 12:52

... eller vad vi nu kan kalla det? Bilen uppges att ha gjort sin tjänst i mina hemtrakter men kan inte minnas jag sett den och den är ju ganska lik en gammal Austin A40. Tråden slutar innan bilen är färdig och ska försöka leta upp fortsättningen.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54703
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: En fantastisk veteranlastbilsrenoverineg ...

Inläggav Lars-Gunnar » 09 jun 2013, 15:43

Ja, killarna på detta forum är otroligt duktiga. Där finns bilplåtslagare, elektriker. motortekniker och bilmekaniker och amatörbyggare. Jag kikade ikenom nästan alla sidor och om fram- och bakskärmarna tycker jag inte. Varför inte behålla bilens standardbredd eller endast en liten breddning. hela bilen blir i mina ögon inget vacker. Jag så mycket fina pickupar på "vägen" till sidan 40 som såg nätta och fina ut.

Han som bygger nämner inte när han fått hjälp för jag tvivlar på att han ensam byggt på bilen. Forumet är hemmanhörande i Umetrakten och där har jag sett många renoveringar. De väljer bilar före elektronikens intåg med krockkuddar och allt.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Återgå till Allmänt Veteransnack