Det går litt trådt som vi sier i Norge, betyr at det går tregt...alle kilder man dumper bort i opererer med de nyeste tallene. Lengdebestemmelser begynner det å bli god kontroll på, men jeg har ikke funnet den tråden der det ble diskutert
Imidlertid synes det som årstallene 1978, 1981, 1991, 1995 og 2004 kan være årene for forandringer på bredder. Som dere kanskje husker, broderns ekvipasje fra -76 har 242 cm og slepet fra -79 har 245 cm. Nu snakker vi dog ikke om temperaturregulerte skap, men kanskje kan man våge en
foreløpig hypotese (jeg ville helst slippe disse spekulasjoner og hypoteser, men jeg bedømmer at det er bedre med litt svar enn inget svar- så får vi ta feilene senere. Skulle noen i ettertid få lyst å kaste sten så får de jo kaste langt

):
1978: max bredde økes for vanlige påbygg og thermoskap til hhv 245 og 250.
1981: max bredde økes for vanlige påbygg til 250.
1991: max bredde økes for thermoskap til 255.
1995: max bredde økes for vanlige påbygg til 255.
2004: max bredde økes for thermoskap til 260.
Jeg vil understreke at dette er svært usikkert og har lite å bygge hypotesen på for det er minsann et mareritt å forsøke bli klok på de hundrevis - kanskje tusenvis av forskriftsendringer som har funnet sted gjennom disse år. Det er jo typisk at det står hvilken dato en ny forskrift trådte i kraft, men at det ikke står hvilke deler av den gamle forskriften som ble beholdt og hvilke som ble endret.