Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av Anders Ason » 28 maj 2013, 16:00
På några träffar har frågan från omgivningen dykt upp om det är OK att ha flera träffskyltar än den aktuella uppsatt i fronten?
Det är i huvudsak några kommentarer som fällts, dels att det inte respekterar den aktuella träffens arrangörer att åka omkring med andra träffars skyltar och dels att det kan uppstå tveksamhet om vid vilket tillfälle som en bild togs. Träffskylt har även placerats framför registreringsskylten och skymt den, vilket kan bli dyrt.
Hur viktig är den här frågan, inte alls, eller?
Är det lämpligast att enbart ha en skylt på en träff, den man är på?

- triod.jpg (9.13 KiB) Visad 6415 gånger
Hälsningar Anders Ason

Anders Ason
-
av Anders Roger Larsson » 28 maj 2013, 17:28
Anders Ason skrev:På några träffar har frågan från omgivningen dykt upp om det är OK att ha flera träffskyltar än den aktuella uppsatt i fronten?
Det är i huvudsak några kommentarer som fällts, dels att det inte respekterar den aktuella träffens arrangörer att åka omkring med andra träffars skyltar och dels att det kan uppstå tveksamhet om vid vilket tillfälle som en bild togs. Träffskylt har även placerats framför registreringsskylten och skymt den, viket kan bli dyrt.
Hur viktig är den här frågan, inte alls, eller?
Är det lämpligast att enbart ha en skylt på en träff, den man är på?
Tror nog att jag föredrar en skylt i taget på vagnen, oavsett om det är en last- eller personvagn. Övriga skyltar uppsättes med fördel på garageväggen eller liknande. Fast 100% helt säker på detta är jag faktiskt inte...

Det var bättre förr - ju förr dess bättre
-

Anders Roger Larsson
-
-
av Bo Abrahamsson » 28 maj 2013, 20:50
Personligen anser jag att den gamla skylten ska tas bort före nästa arrangemang. Svar på Anders fråga blir att jag tycker det är viktig
Hälsn. Bosse.
-
Bo Abrahamsson
-
av Anders Willgård » 28 maj 2013, 21:15
Rätt med rätt skylt från aktuell evenemang, inga andra, möjligen på annan plats än i fronten.
Tror att vissa vill visa att dom varit med, men det går aldrig att vara värst så försök inte.
-
Anders Willgård
-
av Bo Norvinge » 29 maj 2013, 07:23
Gällande träffskylt och inte på registreringsskylten.
Registreringsnummret är bra för att kunna se i efterhand vems bilen var och för att kunna få fram typbeteckning, årsmodell och liknande.
Träffskyltar från tidigare träffar kan jag förstå visar var man varit men då anser jag de gamla kan sitta på annan plats. Det blir ju snart fullt. En del har satt dem på insidan framstammen.
Det är nog lite som förr när en del satte ortssköldar (klistermärken) på husvagnar och lastbilar i internationell trafik satte landsmärken (den vita ovalen med bokstav/-er på) ofta på blindrutan.
Hade jag själv haft bil på rally skulle jag vara försiktig med skylten då varje sådan är unik och bär på ett minne. De skulle sitta innomhus för att inte riskera försvinna och inte på någon bil där den kan ramla av.
-

Bo Norvinge
-
-
av Ove » 29 maj 2013, 11:04
Naturligtvis ska bara en skylt vara på bilen, dock ej över regskylten, har mina gamla skyltar på garageväggen, där dom påminner om roliga stunder. Ove t.
VeteranHälsningar
Ove Thomson
-

Ove
-
Återgå till Allmänt Veteransnack