Stylingprodukter

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Stylingprodukter

Inläggav arnfinn » 01 apr 2008, 00:38

Man sitter å fantaserer om litt moderat (men obs; selvfølgelig tidsmessig) styling når det kommer så langt. Dere vet, sånt som lasträcke, avgasrør, tank, frontfanger, horn osv i forniklet utgave, ekstralamper mv.

Kan vi la denne tråden bli en plass for å samle tips om hvor man kjøper hen, nettadresser osv.
Det er aldri for sent å gi opp!
Intet er umulig for den som ikke skal gjøre det selv!
Det finnes ikke noe enkelt som ikke kan gjøres vanskelig!
Användarvisningsbild
arnfinn

Re: Stylingprodukter

Inläggav arnfinn » 01 apr 2008, 02:13

Användarvisningsbild
arnfinn

Inläggav Anders Ason » 01 apr 2008, 09:17

arnfinn skrev:http://www.cartex.no/

Hmmm... är nog tveksam till den inredning som presenteras på den sida du anger verkligen passar in på en veteranlastbil? :roll:

Bild

För mer än 30 år sedan var transporter ett hårt arbete, reparationer på vägen, muskler, svett, skitigt och tungt var ingredienserna i förarjobbet. Verkar vara en viss skillnad mot dagens situtaion! Efter ett besök på Truck Meeting på Mantorp förra året så blir man faktikt mycket betänksam. :?

/Anders
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Bo Norvinge » 01 apr 2008, 17:21

Anders Ason skrev:

Hmmm... är nog tveksam till den inredning som presenteras på den sida du anger verkligen passar in på en veteranlastbil? :roll:

För mer än 30 år sedan var transporter ett hårt arbete, reparationer på vägen, muskler, svett, skitigt och tungt var ingredienserna i förarjobbet. Verkar vara en viss skillnad mot dagens situtaion! Efter ett besök på Truck Meeting på Mantorp förra året så blir man faktikt mycket betänksam. :?

/Anders [/color][/list]

Nja, Anders, det är nog på gränsen att jag inte helt kan hålla med dig. Det var för runt 30 år sedan som "truckingvågen" kom till Sverige. På 80-talet nåddes kulmen i mitt tycke. Dagens "pimping" håller visserligen en helt annan klass men har spårat ur en aning (?). Smaken är ju visserligen som baken.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav arnfinn » 01 apr 2008, 21:49

Det går ikke å si at Anders har feil :!: Men jeg tenkte ikke på den typen inredning heller :lol:

Det har jo alltid vært slik når en åkar kjøpte ny bil at dess mer entusiastisk han var dess mer ville han investere i ekstrautstyr. Utbudet og etterspørsel etter slikt har vel eksplodert skikkelig de seneste 30 år. For dem som bor i bilen og har 15.000 mil i året bak rattet kjennes det rimelig å style litt.
For meg er det uaktuelt å style interiøret - er for gjerrig til det når innredningen er i god stand :D Men ting som gangsterkeps, pirelligubber, blondinen fra sekstitallets Volvo-griller, horn, ulike typer ekstrabelysning, hjulkapsler og uppdraget avgassrør kan jo være noe.

Den presumptivt mindre forståelse for sånn styling tilbake på 50 og 60 tallet tror jeg ikke kommer igjen.

Først kom lastebilen og den ble gammel uten styling.
Så kom nye biler som ble stylet mens veteranene ble uten styling.
Så blir vel spørsmålet - skal veteraner i framtiden tilates å ha den styling som forekom når de var nye?

Kanskje ble litt babbel av dette :oops: men jeg er sikker på at stylede N10 og 140 kommer til å få den samme aksept på shows som dem som ikke er stylet.
Användarvisningsbild
arnfinn

Inläggav Anders Ason » 01 apr 2008, 22:03

arnfinn skrev:Det går ikke å si at Anders har feil :!: Men jeg tenkte ikke på den typen inredning heller :lol:

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav arnfinn » 01 apr 2008, 22:32

Ser man det - den lenken passer fint :D

Men jeg skal gå to runder med meg selv før det blir en pin-up på den lille Bedfordgrillen. Den bilen utstråler jo ikke akkurat american highway cowboying :)
Användarvisningsbild
arnfinn

Återgå till Efterlysningar