Rapporter från Lastbil 2010, Elmia

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Re: Rapporter från Lastbil 2010, Elmia

Inläggav Anders Ason » 29 aug 2010, 20:59

Hjärnan börjar nu bli klarare och klarare, jag förväxlade ditt nickname med "kennex" som är från Österbotten.
:oops:
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Per Thomson » 29 aug 2010, 22:58

Nu finns lite fler bilder på bilarna som var med . . .http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=821
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav arpenetti » 30 aug 2010, 08:18

Ni hade en duktig dukning av veteraner där. Det var nog det bästa på hela mässan. Hoppas veteranerna får en egen hall 2012 också!
Bilen måste ha minst 10 hjul / - Arpe
Användarvisningsbild
arpenetti

Inläggav Bo Norvinge » 30 aug 2010, 16:50

Jag vill inte bli upphov till en massa tackande hit och dit och klappar på axeln men i detta fall måste jag.

I grunden är det som tidigare nämnt SÅ och i sin tur ÅHS som gjort det möjligt till en mycket uppskattad veteranlastbilshall både bland utställare och besökare. Donald Ramström speciellt har gjort ett fantastiskt arbete att sy ihop allt.
Per Thomson och Anders (Ason) Andersson ställde sin tid till förfogande i forummontern hela mässveckan från Tisdag kväll till Lördag kväll. Själv hade jag bara möjlighet att finnas till hands under Lördagen.
Stort tack även till Thomas Almén och Stellan Johansson som ställde upp som avbytare under Lördagen.

En veteranlastbilshall 2012 bör vara både självklar och beslutad redan idag.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav kennex » 30 aug 2010, 19:35

Anders Ason skrev:Ajdå, tack för rättningen, mins faktiskt hur det var nu (haft mycke´surr i skallen) :D

Vi får se om någon annan här gör anspråk på att vara den som kommer längst bort i från ELMIA?

Hej Anders, jag ( Kent med paketet till Per) gör ett försök. Kommer från Österbotten i Finland ! :o
Skulle ju gärna fått vara fler bilar i C-hallen, fanns inga intresserade, eller ?? :?:
För min del gärna från yngre leden.
Jag lovade han från Hjo med Scania L51:an å kolla om Finska Multilift hade något aggr. från tidigt 50-tal (har bara inte hunnit)
kanske Kjell T vet ngt om detta ??

Mvh // Kent
kennex

Föregående

Återgå till Evenemang