Gränsöverskridande.

Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.

Moderator: Anders Ason

Gränsöverskridande.

Inläggav Thomas Almen » 15 jun 2010, 11:21

25-27 juni hålls Vognmann på Magnor, väster om Charlottenberg. Brukar vara bra deltagande med många intressanta fordon.
Thomas Almen

Re: Gränsöverskridande.

Inläggav Thomas Almen » 27 jun 2010, 16:21

http://www.youtube.com/watch?v=k-iSXex1h1Q

Lägger in lite material från gårdagens evenemang. Bra väder å trevligt folk. En del svenskar hade också letat sig dit, bl.a från Södra Vi och Rimforsa. Turen gick på div. vägar till Kongsvinger, där Scania bjöd på kaffe och våffla i samband med att dom hade visning av nya 730`n. Därefter blev det lite "spontankörning" tillbaka till Magnor, därför att nån/några hade roat sig med att stjäla pilarna som skulle visa vägbyten. Högsta deltagarnumret bland yrkesfordonen som jag såg, var 168. Uppslutningen vid travbanan kan nog kallas enorm, med massor av olika fordon från olika tidsepoker.Tyvärr hade jag bara mobilen att filma med, men timmerarbetet var intressant, och väl genomfört, när det väl kom igång. Innehöll hela vägen från klavtumning och framkörning med häst, till dagens metoder. Första filmen visar en Volvo Viking 4x4 som lastar med spel, därefter en Scania L 80s. Själv körde jag större delen av "Vognmannlöpet" med LS 111:an som syns på bilden. Ägaren kommer från Sunne, och är den jag köpte min 88:a av.
Bilagor
MiniKristian.jpg
MiniKristian.jpg (82.97 KiB) Visad 4282 gånger
Thomas Almen

Återgå till Evenemang